מאת מערכת האתר / ינואר 2019

נולד ב 1892 למשפחה יהודית וגדל כילד חובב ספרות ושירה שהושפע רבות מן הכותבים החשובים של תקופתו ולמד מוזיקה בעידוד הוריו. לצד לימודי הכינור התקבל לקונסבטואר הנחשב של פריס ולמד תזמור וקומפוזיציה אצל ANDRE GEDALGE לצד מוריס רוול, ג'ורג' אנסקו וז'ק איבר.

מיו לקח חלק פעיל בתנועת האוואנט-גארד של תקופתו ולצד פרנסיס פולנק היה שותף בתנועת "השישה" LES SIX שפעלו בזירת המוזיקה של ראשית המאה העשרים בפריס. ידידותו עם המשורר פאול קלאודל שמינה אותו למזכירו האישי בתקופת מלחמת העולם הראשונה השפיעה רבות על מקורות היצירה שלו ובפרט על החומרים הספרותיים שבחר לבלטים ולאופרה. מיו הושפע גם מפולקלור יהודי ,ממוזיקה ים תיכונית ומחשיפה למוזיקה לטינית וג'אז במסעותיו בעולם.

עם כיבוש צרפת ע"י הנאצים הוא נמלט לארה"ב וזכה במשרת הוראה באוקלנד, קליפורניה שם לימד כמעט שלושים שנה. לאחר המלחמה שב לצרפת וכיהן כפרופסור לקומפוזיציה בקונסרבטואר של פריס. בין תלמידיו בשנות השישים היה המלחין הישראלי אנדריי היידו.

את הפנטסיה לקולנוע "שור על הגג" לכינור ותזמורת חיבר מיו עם שובו מברזיל ב-1919 והיא זרועה בהשפעות של המוזיקה הברזילאית העממית.

(ביצוע קרוב בשבת 12.1 במנזר בית ג'מאל – ראו לוח אירועים)

היצירה מבוססת על מוזיקת ריקודים ברזילאית ידועה שמיו שמע בבר ברזילאי שנהג לבקר בו בשם Le Boeuf sur la Toit "שור על הגג". מזמין היצירה ומי ששילם על כתיבתה הוא לא אחר מאשר צ'רלי צ'פלין שייעד אותה לסרט קצר שתכנן לביים. יצירתו של מיו מעולם לא שודכה אל הסרט אך יצאה לאור בגירסה אחרת כמוזיקה לבלט סוריאליסטי עפ"י תסריט של גאן קוקטו. הפנטסיה זכתה להקלטות של כנרים ידועי שם והפכה ליצירה קונצרטית אהובה, אנרגטית, פרועה וזרועה בהומור וסרקזם.

"שור על הגג" – פנטסיה לכינור ותזמורת נכללת ברפרטואר של שלישיית עתר בעונה הנוכחית בגרסה לכינור ופסנתר, עקבו אחר לוח האירועים לביצועים נוספים.